fredag 9 januari 2009

Härlig rivieraelectro, ta en mental drink på din mentala terass!

Nu såhär i januarideppet kan det ju vara härligt med lite Rivieraschlager, då passar Pacifics skiva Reveries alldeles utmärkt!

När jag och Elin började lyssna på den här skivan infann sig en stor filosofiska fråga, VARFÖR ÄR DET ALDRIG NÅGON SOM KALLAR OSS HOT LIPS? För att fundera ut det var vi tvungna att lyssna på den här skivan väldigt många gånger. Väldigt många. Så många att skivan försvann. Nu två månader senare visade det sig att den på något mystiskt sätt hade hamnat i min dator. Det är ju tur att man har personalkort på biblan om man säger så.
Hur som så är den väldigt bra, jag blir sjukt sugen på att svassa runt i någon slags kimono och dricka en drink i min takvåning i Monaco och kanske ta ett dopp i min pool. Tyvärr saknas vissa av de ingredienserna i mitt liv. Men skivan finns! Och det mentala Monaco är ju i alla fall helt ok i brist på den verkliga.

Här får ni den finfina videon till Hot lips