torsdag 5 februari 2009

Livet som superhjälte på gymnasiet, inte så kul då heller

Jag vet inte hur det är med er men för egen del hade jag en hel del funderingar under skoltiden på hur livet skulle vara som superhjälte.

Daniel Ahlgren som jag tipsade om i julkalendern har förenat sina superhjältefantasier (nu vet ju jag inte om han har såna men jag antar det) med sin fantastiska förmåga att berätta om skolångest i de två albumen SH3 om gymnasieklassen som går Superhjälteprogrammet. Är då skoltiden roligare med superkrafter? Ett rungande NEEEEJ är svaret på den frågan. Det är ångest, trassliga relationer, utanförskap, första kärleken, pinsamheter och annat. Här blir man minsann inte snygg bara för att man är superhjälte.

Daniel Ahlgren har dessutom lyckats få till riktigt fina titlar, vad sägs t.ex. om Jag gråter bara i andra dimension, Svart håltimme och Ett liv utan superkrafter är väl inte värt att leva? Och som vanligt när det gäller honom är det fantastiskt bra.En väldigt sympatisk superhjälte som dessutom råkar vara bibliotekarie har ni här

Inga kommentarer: