fredag 16 januari 2009

Lycka, glädje och sann kärlek

Jag försöker väldigt hårt sälja in 2009 som starten på en ny lyckoera. Detta möts med relativt stor skepticism av mina vänner, inte minst av min tipskollega, vilket gör mig lite förundrad. Ser dom inte tecknen lika tydligt som jag? Kolla här bara: i år ska jag se Håkan Hellström, Glasvegas och MORRISSEY! TVÅ gånger ska jag se MORRISSEY, så det är ju självklart att detta är ett lyckoår! Och eftersom det är ett lyckoår är det slut på dystra tips från mig. Från och med nu ska jag bara tipsa om sånt som gör mig glad och lycklig! !
Vad kan pigga upp en mer är romantisk kärlek, prinsessor, färgsprakande sång och dansnummer och mer än lovligt korkade prinsar? Nä, just det! Inget! Nu menar jag inte detta som jag genomlider alldeles för ofta hemma.



Det blir man ju inte så glad av, utan mest förbannad av att se. Däremot - om du känner dig nedstämd och har förlorat hoppet om världen så ska du se Förtrollad! Här kan du kolla lite på filmens hemsida. Giselle lever i sagolandet Andalasia och ska precis gifta sig med sin drömprins. Den onda och elaka drottningen blir vansinnig av svartsjuka och förvisar Giselle till New York. I den moderna världen är ingenting som i Andalasia, och nu gäller det för Giselle att lyckas hitta sin drömprins och ta sig tillbaka till sitt sagoland igen. Eh, låter det hemskt tramsigt? Det är det, men samtidigt är Förtrollad är en oemotståndligt charmig historia och jag kommer på mig själv att vid flera FLERA tillfällen sitta och le lyckligt! Herregud! Ni som inte blir glada och lyckliga av detta, ja ni borde nog gå i lite terapi och komma i kontakt med era känslor, helt enkelt! Äh, ni ska få titta på ett klipp och se själva.