måndag 23 mars 2009

Musik som även Elin blir glad av! Himmel!


Nu har Siska gjort det stora misstaget att åka iväg och lämna mig ensam på vårt kontor här på biblioteket. Ingen som kan kontrollera vad jag bloggar om idag alltså! HAHA! Nu tänker jag passa på att ger er en massa musik idag!

I Siskas och mina litterära samtal avslöjade vi härom veckan våra djupt dolda bokhemligheter. Jag tänker att det är lika bra att köra på samma tema, så nu tänker jag avslöja en musikhemlighet. Jag gör ju mitt bästa för att framställa mig som en ganska dyster tjej som bara lyssnar på sorgsna vita män som sjunger om hur hemskt synd det är om dom, hur missförstådda dom är och om hur krångligt livet är. Ni vet typ så här eller kanske lite så här.

Detta är ju inte hela sanningen om mig. Jag är egentligen en rätt skojig tjej som helst lyssna på sånt här hela dagarna eller sånt här . Nä, det sista var kanske helt inte sant, jag överdrev lite. Men alla ni som blev lika tokglada som jag blir av Isley Brothers ska lyssna på Raphael Saadiqs nya skiva The way I see it. Denna fantastiska skiva andas 60-talssoul och är hur svängig som helst. Lyssna bara här, där är dessutom Jay-Z med och på en låt spelar Stevie Wonder munspel! Herregud! Så creddigt! Raphael Saadiq sjunger innerligt, känslosamt med en sammetslen röst. Han sjunger en hel massa om kärlek (lite mesigt, jag vet!) och rätt mycket om sex (lite häftigare, jag vet!). The way I see it får mig på ett fantastiskt bra humör!! Jag vill bara gå runt och knäppa med fingrarna och klappa händerna käckt i takt. Jag har kommit på mig själv med att flera FLERA gånger gå runt och smådansa för mig själv! Det ni! 100 yard dash och Staying in love är de låtarna som får mig att vilja ta på mig mitt glittersmink och dansa hela natten. Helst med dig Sarah, för det är alltid dig och våra fantastiska danser jag tänker på när jag lyssnar på käck soul!

På lördag har ni världens chans att träffa era favoritbibliotekarier IRL på årets stora kulturhändelse i Göteborg, Textival. Tillsammans med bokbloggarna Bokhora kommer Siska och jag att prata om att blogga om böcker och en hel massa annat intellektuellt och intressant! Kom och lyssna, det är skitbilligt - kostar bara 60 spänn! Här hittar du det fantastiska programmet!

Sätt igång och värva lite fler till vår veckotipsgrupp! När vi får 500 medlemmar bjuder jag och Siska på hembakad tårta! Vi gör världens godaste tårtor! Jag har dessutom lovat att dansa till dettta och det kommer att bli en så bedrövlig syn, så det får ni inte missa! Och blev ni nyfikna på mina och Sarahs fantastiska danser så lovar jag att jag ska övertala henne att vi ska dansa vår specialkoreografi till den här låten också och det är en så fräck dans så det går inte att föreställa sig! Får inte missas!

Inga kommentarer: