måndag 2 mars 2009

Nya skivor

Jag har en hel hög med skivor på mitt skrivbord som ger mig lite magkatarr men mest glädje

Animal Collectives Merriweather Post Pavilion ger mig mest glädje. Den är helt sjuuuukt bra. Jag har lyssnat på den på repeat hela helgen. Speciellt überlycklig blir jag av den här. Tänk att mungiga skulle vara det nya svart! Föga anade vi detta!

Här är skivorna som Elin gillade mest

Factory records Communications 1978-92

Om man som jag är oerhört svag för limiterade skivutgåvor och snygga boxar, så blir man helt varm i hjärtat av den EXTREMT snygga Factory records Communications 1978-92 boxen. Inte nog med att den är full av en massa fantastisk musik med Joy Divison, New Order, Northside och Happy Mondays – den har kanske den snyggaste bookleten som man kan tänka sig. Layouten är fantastisk och det är fina bilder på alla singlarna. Bästa musiken och snyggaste boxen – kan inte bli bättre! Så här bra är det


Morrissey Years of Refusal

Ja, vad ska man säga? Morrissey. Ny skiva. Lite för rockigt för min smak. Lite för gnälligt och bittert. Men Morrissey. Ny skiva. Det är ju en fantastisk tilldragelse. Jag gillar Morrissey bäst när han sjunger om hur ensam han är och att ingen förstår honom och att ingen älskar honom. Därför tycker jag att I’m throwing my arms around Paris är bäst på skivan. Så här fantastiskt och självömkande är det.

Vi har dessutom

William Elliot Withmore - Animals in the dark
Samtidigt som - Flykt, kärlek & broderskap
Mikael Wiehe - Sånger från en inställd skilsmässa
Malcolm Holcombe - Gamblin' house
Andrew Bird - Noble beast / Useless creatures
Freddie Wadling - The dark flower (Den mörka blomman)
Mando Diao - Give me fire!
A Camp - Colonia
Alice Babs - As time goes by
Bruce Springsteen - Working on a dream
Lily Allen - It's not me, it's you
The Haunted - Versus (deluxe-utgåva med extraskiva och ett hätigt plektrum!)
Candi Staton - Who's hurting now?
Opeth - Watershed

Inga kommentarer: