fredag 15 januari 2010

Vårens bokhändelser: Hellre barfota än boklös

Idag är det fina bokbloggen Hellre barfota än boklös som berättar om vad man kan se fram emot i vårens bokutgivning. Hellre barfota än boklös är en toppenbokblogg som bloggar om en massa blandade böcker, bland annat om Dickens vilket är väldigt duktigt! Jag och Siska klarade ju inte ens av att läsa färdigt Pickwickklubben.

Stig Dagerman - Bränt barn
Efter att ha varit fast i deckarträsket i flera år vill jag gärna läsa klassiker och fler svenska författare. Stig Dagerman vill jag gärna stifta bekantskap med i vår. Norstedts ger ut Dagerman på nytt.







Michael Connelly - Gatans lag
Ibland vill jag dyka ner i deckarträsket igen och kommissarie Harry Bosch är en klar favorit.









Sarah Waters - Främlingen i huset
Beskrivs av förlaget som en suggestiv berättelse om klasstillhörighet och makt och en spökhistoria. Utspelar sig under 1940-talet i England. Verkar lovande.









Ann Larås - Engelska trädgårdar
Bara för att jag vill drömma mig bort lite.








John Ajvide Lindqvist - Lilla stjärna
Jag är barnsligt förtjust i skräck och har tyckt mycket om Ajvide Lindqvist andra böcker.

1 kommentar:

Hellre barfota än boklös sa...

Åh vad gulliga ni är. Och vad fint ni gjort. Fast nu tycker jag nästan att jag var för snål med ord. :-)