torsdag 12 februari 2009

ÅÅÅÅÅH vinnaren är...

LOVISA!!!

Såhär glad blev Lovisa över att vinna den årliga Elin och Siskas Smiths- och boktävlingen när hon mottog priset, en semla och fika med Elin och Siska.

Favoritbok
Utvandrarna av Moberg
För att den handlar om fattiga bönder, jag älskar fattiga bönder!
Foxfire av Oates
För att jag fick den när jag var 12 och då ville jag vara som dom. Så där tuff och döda folk!

Favoritskiva
Madonna, Immaculate collection

Favorit-Smithslåt
Unlovable. Den kan jag identifiera mig med

Favoritbibliotek
Högsbo bibliotek!

Här är hennes svar och motiveringar:

Ett eget rum av Virginia Woolf - I know its over (Kan man ha ett rum, mer för sig själv än vad Steven Patric, har i den låten)

Graveyard book av Neil Gaiman-Cementary gates (hur det kan vara på en liten kyrkogård)

Mina drömmars stad av Fogelström- Every day feels like sunday ( This is the coastal town, that they forgot to close down, armageddon-com armageddon, det passar så bra på sthlm)

Hey Princess av Mats Jonsson - Girl afraid ( tjejer är konstiga och onåbara)

Innan jag dör av Jenny Downham- There is a light that never goes out ( Om en buss kör in i oss, att dö vid din sida är ett sådant ljuvligt sätt att dö)

Football factory av John King- Sweet and tender hooligan (huliganer, alla mäns favoriter, och man ska känna lite med dem.

En jävla helg av Helen Zahavi- Panic (hang the dj, eller häng alla män, för dom är bara ivägen för det jag vill göra)

American psycho av Bret Easton Ellis- This charming man ( störda typer som ska ut och festa)

Olycksfågeln av Camilla Läckberg- Unlovable (är man omöjliga att älska är man en olycksfågel, och blir man förknippad med Läckberg är man absolut det.)


Inga kommentarer: