måndag 21 september 2009

Siska pratar om kontrafaktiska nazister i radion

Var det någon sjuk moster som kom i vägen när ni skulle lyssna på mig i P4 vid 11 idag? Eller var det så bra att du vill höra min ljuva stämma igen? Lugn, klart du kan lyssna på det igen! Här kan du lyssna på det, 7.30 in i programmet alltså.

Böckerna jag pratade om var

Attentatet i Pålsjö skog av Hans Alfredsson
Den veckotipsade jag om förra måndagen, här kan du läsa det

Konspirationen mot Amerika av Philip Roth
Delvis självbiografiskt om Philip som växer ut en en rätt fattig men kärleksfull judisk familj i Newark på 1940-talet. I den här boken är det dock inte Roosevelt utan den antisemitiske Lindbergh (ni vet han med det kidnappade barnet som flög över Atlanten) som är president när andra världskriget härjar i Europa. USA blir mer och mer antisemitiskt.

Jag var en arier av Tony Samuelsson
Den här boken har jag recenserat här

Inga kommentarer: