fredag 14 augusti 2009

Elin och Siska bästa way out west-band: lördag

Lördagen är den eklektiska dagen på Way out west. Här kan alla former av böjelser tillfredsställas, oavsett om det är hiphop, obehagligt glad pop med afrorytmer eller män med skägg som är ens guilty pleasure. Inget av det tänker dock vi tipsa om idag, det har vi ju gjort till leda tidiagre. Istället blir det som följer

Gang Gang Dance
Kan det bli mer pretto? Antagligen inte. Trots sin artyfartighet är det riktigt bra. Lite märkligt, eller ja, mycker märkligt, men bra! Och jag misstänker att det dessutom kommer blir riktigt snyggt.

Jay Reatard
Det är något visst med riktigt bra poppunk. Det får det liksom att spritta i armar och ben och kroppen börjar röra sig sådär konstigt. Vad är det som händer? Även omd et kan låta lite obehagligt är det där sprittandet faktiskt rätt roligt och kommer till sin fulla rätt när man lyssnar på Jay Reatard. Riktigt, riktigt bra och svängig poppunk som även den mest inbitne indiepoparen kommer dansa till.

Ladyhawke
Om du vill känna sig snygg och bli glad så ska du hålla dig vaken och se Ladyhawke. Detta får den suraste och tristaste bibliotekarie att bli lycklig och på strålande humör. Jag brukar lyssna på Magic och My Delerium när jag har överdoserat på min melankoliska gubbmusik och då vill jag bara dansa och dricka öl. Bästa botemedlet mot alla typer av dysterhet!


Ingen biljett? Men det gör ju ingenting! Våra tips kan du istället låna på biblioteket! Gud så smart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Just så. Jay Reatard. Alltid Jay Reatard!
/Magnus