onsdag 24 mars 2010

Elin och Siska älskar Textival

På lördag är det världens bästa Textival. Jag kommer sätta ner mina bopålar på Tredje långgatan och inte dra upp dom förrän den sista boken är nerpackad. Men det finns ju ack så mycket att välja på. Hur ska du kunna orientera dig i denna djungel av litterära nöjen? Jo med vår lista över våra 5 favoriter såklart! Resten av programmet hittar du här

Textivals mässa och utställande aktörer 11.00-18.00
Textival är inte bara en massa spännande seminarier och andra happenings, utan det är också en superbra chans att möta förlag, författare, förläggare och andra fina bokpersoner. Det kan man göra på Textivals mässdel på Win-Win, där en massa förlag , tidskrifter och annat fint finns och visar upp sig. Bäst att ta med tjocka plånboken!
/Elin

Författarbikten 11:50-17:30
I författarbikten kan det bli lite hur som, ett samtal, en uppläsning eller något annat. Den som kommer dit får veta. Det är ett nära möte mellan författare och besök. I år tänker jag bland annat försöka få plats när Caroline Ringskog Ferrada-Noli biktar sig kl. 12:50. Hennes bok Naturen är fantastisk. Dessutom biktar sig Eli Levén, Jenny Tunedal, Fabian Göransson, Gunnar Blå och Kristina Hultman
/Siska

Bokkonst 13:30-14:30
Vi älskar väl alla vackra böcker. Varför inte lyssna en timme när riktiga bok-estet-snobbar pratar bokkonst? Jag hoppas på massor med fina exempel på snygga böcker. *drägglar*
/Siska

När hörde du en saga sist? 14.00-15.00
Alice i Underlandet är superaktuell, inte bara som färgglad film med Johnny Depp. Under våren har Aktör haft tebjudningar med högläsning ur boken och i höst kommer de med en ny föreställning som utgår från Alice i Underlandet. Ulrica Almgård ligger bakom projektet och här kan man höra henne och Siska (Heja! Heja!) i ett samtal kring detta.
/Elin

Enrutningar och andra avarter 16:30-17:30
Sara Granér vet ni ju alla vem det är och jag hoppas att ni, om ni inte vet det nu, tar reda på vem Sofia Olsson är. En gång var jag med i samma förening som henne. Hon var supertuff och jag blev alltid skitnervös när jag skulle prata med henne. Sen visade det sig att hon även gör världens bästa serier. När dessa två seriegenier möts tänker jag helt klart gå dit. Om jag vågar.
/Siska

1 kommentar:

Lycka Till sa...

naturligtvis missar man heller inte festen på henriksberg. lätt att gå till, ingen entré och bra musik från ett helt gäng litterära och serieaktuella personer. Vi bjuder på ett fint quiz också. Drickan köper du själv.