tisdag 9 december 2008

9 december och det blir kepsar och vackra gitarrmelodier

Idag förflyttar vi oss till Nashville. Jag är djupt och passionerat förälskad i en gubbe med gråa polisonger, truckerkeps och rätt fula glasögon. Jag älskar hans gitarrspel och hans fantastiska röst. Kurt Wagner sjunger så fint att jag skulle vilja gifta mig med honom och tvinga honom att följa med mig vart jag än går och sjunga för mig. I november stod han på Sticky Fingers scen med sitt band Lambchop och gjorde en underbar spelning. Senaste Lambchopskivan Oh Ohio är en av 2008s starkaste skivsläpp tycker jag. Jag älskar melodierna, gitarrerna – ja denna skiva är som balsam för min själ, jag mår så bra när jag lyssnar på den. Jag älskar det vemodiga, vackra och sorgsna. Kurt Wagners texter är som små berättelser och bästbästbäst tycker jag att I’m thinking of a number (between 1 and 2) är, den har jag lyssnat kanske tjugo gånger på varjde dag den sista månaden. Eh, kanske inte tjugo, men överdrivet många gånger. Även A hold of you är fullkomligt lysande och briljant.

Passa på att titta på det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=otb6xAy9aHs
Och provlyssna på Lambchop på deras Myspacesida: http://www.myspace.com/lambchopisaband