onsdag 5 maj 2010

Musikvecka! Kristofer Åström!

För några helger sedan spelade Kristofer Åström med sitt fenomenala kompband The Rainaways på Pustervik. Det var självklart helt fantastiskt och fint. Som den extremt nördiga och pinsamma bibliotekarie jag är, passade jag på att fråga Kristofer om hans favoritbok. Han svarade jättesnällt och trevligt och nu har han varit ännu snällare och trevligare och svarat på en massa spännande frågor om böcker och läsning! Hurra!

Fotot på Kristofer har David Fransson tagit.

Vem är du?
-Kristofer Åström, Luleå. Fast nu bor och musicerar jag mest i Göteborg.

Vilken bok läser du just nu?
-Cesar's way av Cesar Millan. Jag när en dröm att jobba med hundar.

Vilken är den bästa boken du har läst?
-Stäppvargen av Herman Hesse.

Vilken är den sämsta boken du har läst?
-På drift av Jack Kerouac.

Var läser du helst någonstans?
-På tåg. Fast jag somnar lätt då.

Om du fick ta med dig en musiker till en öde ö, vem skulle det då vara?
-Bengt Blomgren. Grym gitarrist och har en massa roliga historier att berätta.

Om musiken var en bok, vilken bok skulle den då vara?
-Hjärtat är bedrägligast av allt. JT LeRoy. En berg o dalbana av känslor.

Vilken är den bästa boken om musik du vet?
-On the road with Bob Dylan av Larry "Ratso" Sloman. Man får följa Dylan bakom scenen på Rolling Thunder Revue turnén -75.



Inga kommentarer: