söndag 21 december 2008

21 december och det blir en massa skägg


I somras när jag och mina barn åkte till den lånade sommarstugan var det en låt som dom ville höra gång på gång i bilen nämligen denna . Fattar ni hur stolt jag blev då? Inte nog med att jag har världens sötaste och finaste barn, dom har även bästa musiksmaken! Låt gå då för att det här är deras andra älsklingslåt och det gör mig inte fullt lika stolt, men ändå Fleet Foxes! Om nu mot all förmodan Kurt Wagner inte vill gifta sig med mig, så tänker jag be Fleet Foxes att följa med mig och sjunga för mig var jag än går. Då tror jag att jag hade klarat vilka motgångar som helst! Män med skägg! Rutiga skjortor! Stämsång! Det är hur bra som helst! Mjuka vackra melodier! Stundtals ganska glatt! Jo, det är sant! Ganska glatt! Jag blir i alla fall glad av att lyssna på Fleet Foxes. Lyssna bara här. Det är så himla bra och jag tycker att deras självbetitlade skiva är magisk. Nu får nu avsluta genom att lyssna på den låten jag tycker är bäst på skivan. Den är ju så klart lite mer vemodig. Här kommer den, Your Protector.