lördag 6 februari 2010

Vårens musikhändelser med Tobias Eliasson

Tobias Eliasson är en välkänd profil i synthkretsarna i Göteborg. Han ligger bakom fina Synthklubben, är redaktör för Man av Skugga Förlag och och skriver i Release Music Magazine. Nu har har listat fem fantastiska musikhändelser att se fram emot under våren.



1. Ett av mina favoritband, Devo, fortsätter att hamna i rampljuset på de mest mystiska sätt. Den 22 februari gör en spelning på Vinter-OS där även nytt material från den kommande plattan ska framföras. Hoppas vi fans iaf.









2. Årets släpp kan komma redan den 24 februari då Cryo släpper sitt andra album "Mixed Emotions", jag har fått tjuvlyssna och kan avslöja att det är nästan fånigt bra. Smygrelease och livespelning på Synthklubben den 13 februari tillsammans med Run Level Zero.







3. Alan Wilder, tidigare medlem i Depeche Mode, ska för första gången ta ut sitt soloprojekt Recoil på vägarna. Till en början ska det bara bli en "presentation" och inte en konsert, men man kan ju hoppas...






4. Man kan visserligen vara ute och demonstera på 1 maj, men jag åker hellre till mysiga festivalen Popadelica i Huskvarna och ser när Dansdepartementet återförenas.






5. Jag har länge tänkt åka på synthfestival i Tyskland och i sommar måste jag bara boka in ett besök på Amphi i Köln den 24-25 juli. Skinny Puppy, Project Pitchfork och Welle:Erdball är bara tre exempel från den grymma lineupen.

Inga kommentarer: