onsdag 17 februari 2010

Robin Edberg är en otroligt intellektuell bagare

För något år sedan var bagaren Robin Edberg här på Högsbo bibliotek och hade ett föredrag om att baka bröd. Han var så inspirerande att det enda mina kollegor pratade om i flera månader var mjölsorter och baktekniker tills jag höll på att bli tokig. Nu blev jag inte tokig och om du är lika lat som jag så kan du istället för att baka bröd, kila in i Robins butik Cum Pane i Majorna och köpa ditt bröd istället. Ekologiskt dessutom. Robin har snällt nog svarat på våra intellektuella frågor!


Vilken är den bästa boken om bakning du vet?
Bakverkstan av Manfred Enoksson

Vilken är den bästa filmen om bakning/bröd/bakelser du vet?

Två olika Tv serier, Bullar av stål, danskt program med Camilla Plum och den svenska klassikern Tårtan .

Vilken är den bästa låten om bakning/bröd/bakelser du vet?
Laid Back - bakerman, kanske urvalet av låtar med bröd/baktema känns inte så gigantiskt.

Vilken är den sämsta boken om bakning du vet?
Vad som helst som är utgivet av eller sponsrat av olika margarinbolag eller tillverkare av bakpulver eller färdiga mjölmixer

Vilket är det bästa bröd du vet?
Det man delar med en vän

1 kommentar:

bakrecepten sa...

Jag älskar att baka bröd. Fin blogg!