torsdag 13 augusti 2009

Elin och Siskas bästa Way out West-band - fredag

När det kommer in femtioåriga gubbar med mustasch till biblioteket och lämnar tillbaka skivor som dom tycker är bra, så är det alltid såna skivor som jag gillar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – jag är en gubbe! Om du är lika mycket en gubbe i själen som jag är så får du inte missa detta på fredagens Way out west!

Bon Iver
Jag såg Bon Iver live förra hösten. Det var spröttoch känslosamt. Och trångt och svettigt. Och så vackert att det nästan gjorde ont. Missa inte!


Band of horses
Skägg, gitarrer, flanellskjortor och fantastiska låtar. Mer behöver inte sägas.

Wilco
Ja, jag tjatar ofta om hur bra musiksmak mina barn har och på årets semester så bevisade dom det igen. Nog för att barnen gillar detta men det kan man ha överseende med när dom även sjunger med i One wing. Vi älskar Wilcos senaste skiva, den är jättefin och lovar gott inför WOW-spelningen. Ett måste för alla oss gubbar!

Inga kommentarer: