måndag 24 augusti 2009

Närproducerad, elektronisk och tokbra (alltså, typ miljövänligt)

Little Dragons sjävbetitlade skiva har länge legat på min lista över musik jag vet att jag kommer gilla men inte hunnit ta mig tid att leta upp. Efter lite tjat från en vän med föredömlig smak gjorde jag slag i saken. Och det är fruktansvärt bra. En underbar blandning av soul, electro, lite jazz men samtidigt inte alls pretto utan lättillgängligt och sjukt bra. Dessutom är dom från Göteborg, hurra! Perfekt sensommarmusik. Deras hemsida är dessutom ett föredöme i snygghet. Den nya skivan som kommer sista augusti ska enligt ryktet vara mer dansant vilket låter spännande.

Här kan ni se den fina videon till min favvolåt Constant suprises, ett perfekt bevis på att man inte behöver ha en superstor budget för att göra en snygg video. Och här Twice, också otroligt bra men mer finstämt och stämningsfullt.

Inga kommentarer: