fredag 21 augusti 2009

Nytillskott på bloggen, hurra!

Vi är väldigt glada för att presentera en person som i framtiden kommer gästblogga regelbundet här. Ni har nog träffat henne förut... Spänningen är olidlig. Vem kan det vara? Jo, Ida Forsberg som jobbar på Askims bibliotek!
Ida har läst helt sjukt mycket, hon har en otroligt imponerande bokhylla och säger alltid smarta saker om böcker som man själv kanske inte tänkte på när man läste boken. Dessutom har hon en otrolig bredd i det hon läser. Det spelar ingen roll om man frågar om Camilla Läckberg, den första antologin Johan Norberg medverkade i eller den där karelska arbetarromanen som 1973 kom ut från En bok för alla, Ida har läst dom. Tidigare har Ida bloggat om klasskildringar och flatromaner men för att ni ska få lära känna henne lite bättre har vi bett henne svara på våra 5 otroligt intellektuella frågor. Och imorgon kommer hennes första inlägg, om sommarens stora boksnackis, Hypnotisören.

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
Alberteserien av Cora Sandel, för det är så skönt och härligt att få läsa en bok
om någon som försöker men misslyckas, försöker och misslyckas igen men ändå inte ger upp.
2. Vilken är den bästa skivan du vet?
en blandskiva jag gjorde till min kompis Kalle som han inte gillade. men jag äskar den fortfarande. man borde alltid göra blandskivor till sig själv.
3. Vilken är den bästa filmen du vet?
La bamba och Fucking åmål.
4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Ankdammen av Ian Wachtmeister.
5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?
jag skulle nog vara Loka Kanarps seriealbum Till mina vänner och ovänner
särskilt serien om flatan som skaffar pojkvän men skulle mycket hellre vara hennes
nya seriealbum Pärlor och patroner -60 historiska kvinnoporträtt mer pärlhalsband och maktfullkomlighet i den.

3 kommentarer:

ida sa...

jag gillar att jag har en trolig bredd, upp till bevis!

Angelique Lind sa...

Det verkar som om de två första svaren inte är fullständiga?

Högsbo och Hisingens bibliotek sa...

Agnes & Ida: Nu åtgärdat