lördag 11 april 2009

5 otroligt intellektuella frågor - med Karin Stenör-Lindberg


Elin och Siska fortsätter den grävande journalistiken och undersöker den kulturella nivån hos mänskligheten. Denna gången är det ingen mindre än Karin Stenör Lindberg - chefen på Högsbo bibliotek som vi granskar. Att Elin och Siska är grymt intellektuella och kulturella är det väl ingen som betvivlar- men hur står det till hos ledningen på biblioteket?

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
Ruiz Zafón Carlos, Vindens skugga, den var så välskriven med en parallellhandling som knöts ihop fint i slutet
2. Vilken är den bästa skivan du vet?
Något klassiskt - för tillfället Puccini La Bohème med Jussi Björling
3. Vilken är den bästa filmen du vet?
Går inte så mycket på bio men Mamma Mia tyckte jag om
4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Brott och straff av Dostojevskij, som jag aldrig läste ut , tycker den var så otäck och skrämmande inte alls i min smak. Men den är ju bra skriven
5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?För att bearbeta mina insekts- och andra krypande djurfobier kanske jag skulla vilja vara en naturbok eller också en pekbok som får alla små barn att "läsa"
Elin & Siska önskar er alla en riktigt glad påsk!

Inga kommentarer: