fredag 17 april 2009

Lajv, konstskola och dans!

Läsare av våra veckotips skulle kunna få för sig att bara Elin lyssnar på musik. Det är dock fel. I slutet av vintern misslyckades jag med att lyssna sönder Animal Collectives fantastiska skiva Merriweather Post Pavilion. Trots att ha hört den i snitt tre gånger per dag så är den fortfarande helt underbar. Smart, svängig, dansant och det känns som att varje gång jag hör den är det något nytt ljud som jag upptäcker.

Dessutom fick den mig att omvärdera mina fördomar om konstskolemusik och folk som lyssnar på konstkolemusik (plötsligt är ju jag en sån, OH LORD!!!). Jag har annars mest associerat konstskolemänniskor med den här läraren.

Dessutom får den mig att värna om min inre lajvare efter att ha lyssnat på den här fina biten MUNGIGA IS THE SHIT!!!

Som avslutning får ni den här fina låten med den här fina videon

Glöm nu inte att komma på mitt och Elins tårtkalas nästa lördag, det blir DJ’s, dans, tårta och andra upptåg! 14-16 på Högsbo bibliotek.

Inga kommentarer: