torsdag 9 april 2009

Fantastiska nya skivor!

En gång i tiden lyssnade jag bara på folk som var arga och skrek och föraktade spröda popröster. Den tiden är förbi. Det slutgiltiga beviset på det är att jag fullkomligt älskar El perro del mars nya skiva Love is not pop. Fina nedtonade sånger. Ena halvan av Göteborgsduon Studio har varit med och producerat vilket hörs utan att det låter som alla andra Göteborgspopband. En helt perfekt sommarskiva! Passar utmärkt till strandhäng, milda sommarbrisar och isglass.

Lyssna på min favoritlåt Change of heartEl perro del mars myspace-sida
/Siska



Min favorit i skivpaketet är The Fine Arts Showcase med Gustaf Kjellvander på sång. Efter som det är jag som gillar detta så fattar ni grejen - det är vemodig pop, fina melodier och sorgsna texter. Jag älskar Lovesick och den kan du höra här på bandets mypace-sida.
/Elin




Vi har även köpt in
Maia Hirasawa - GBG vs STHLM
Bob hund - Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk
Pet Shop Boys - Yes
Caroline af Ugglas - Så gör jag det igen
Miss Li - Dancing the whole way home
Salem al Fakir - Astronaut
Anna Järvinen - Man var bland molnen
Marit Bergman - The tear collector (Bonus album version)

Inga kommentarer: