onsdag 14 oktober 2009

Älvdalen är inte bara Lars Kristerz

Kenneth Kas sjunger och spelar väldigt fint, det kan du höra här och här. Nu har han lämnat Älvdalen för London och har varit snäll nog att svara på ytterst brittiskt intellektuella frågor.

1. Vilken är den bästa brittiska bok du har läst?
Den bästa brittiska bok jag läst är skriven av Brian Keany och heter "Jacob's Ladder". Den handlar om om pojke som vaknar upp i mitten av ett fält, han kan inte komma ihåg hur han kom dit eller vem han är. Allt han kommer ihåg är att hans namn är Jacob. Det är en resa igenom rädsla mot hopp, ett val mellan ett förflutet du inte kan komma ihåg och en framtid du inte kan förutse.

2. Vilken är den bästa brittiska låten du vet?
Den bästa brittiska låt är utan tvekan den 23 minuter långa "Echoes" av Pink Floyd. Hög volym, en flaska rödvin och ett nedsläkt rum rekomenderas.

3. Vilken är den bästa brittsika filmen du vet?
En av dom bästa brittiska filmerna måste vara "Blowup" ifrån 1966. Jag har inte sett den på många år men med sin mystik och erotik är det här ett mästerverk i mina ögon.

4.Vilken är den sämsta brittiska boken du vet?
Den sämsta brittiska bok vet jag inte mycket om då jag bara läser bra böcker. Men jag kan vara ärlig och säga att jag aldrig har gillat Fish & Chips, Monthy Python eller Guninnes.

5. Om London var en bok, vilken bok skulle London då vara?
Om London var en bok så skulle den i mitt tycke vara "Faktotum" av Charles Bukowski just för att min upplevelse här har varit berusande, kaotisk, hysterisk men otroligt vacker.

Inga kommentarer: