onsdag 7 oktober 2009

Två intellektuella bibliotekarier

Det finns ju faktiskt fler bibliotekarier än Siska på Hisingens bibliotek. En chef och en barnbibliotekarie har idag svarat på våra 5 intellektuella frågor.

Agneta är barnbibliotekarie på Hisingens bibliotek och är så engagerad att hon delar rum med Mamma Mu, lyllos henne! Såhär svarar hon på våra intellektuella frågor

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
Jag gillar Selma Lagerlöf. Kejsaren av Portugallien kanske.

2. Vilken är den bästa skivan du vet?
U2 I still haven´t found what i´m looking for. Heter skivan så?...

3. Vilken är den bästa filmen du vet?
Pianot. Jane Campion

4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Värsta och värsta. Slutar ju förstås läsa när det inte är kul. En otäck läsupplevelse eller snarare upplevelse var när min lärare i årskurs 5 kom med en grå plåtlåda med böcker i klassuppsättning. Vi skulle läsa Singoalla. Jag läste tre rader och avskydde den sen. När jag blev vuxen fick den en ny chans. Då avskydde jag den inte. Snarare tvärtom.

5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?
Då skulle jag nog vara Andarnas hus eller Hundra år av ensamhet. Gillar sydamerikans magi.

Johan är chef på Hisingens bibliotek. Han har dessutom varit Elins gymnasiebibliotekarie när hon var lite yngre, tänk vad världen är liten!

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
Brott och straff (Fjodor)

2. Vilken är den bästa skivan du vet?
Red (King Crimson)

3. Vilken är den bästa filmen du vet?
American history X (Tony Kaye)

4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Vägen till Flandern (Simon)

5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?
Allihop (Tidholm)

Inga kommentarer: