fredag 26 juni 2009

5 otroligt intellektuella frågor - idag med Henrik Wittgren


Henrik Wittgren verkar ha ett finger med i spelet när det gäller det mesta i Göteborgsklubbliv. Han har till exempel den fantastiska popklubben Saturn och har haft en massa andra fräcka klubbar. På lördag vänder han skivor på Storan när Wonderland Summer 2009: Pre-Festival Season Party går av stapeln. Där blir det livemusik och en massa häftiga grejer och det häftigaste är att du kan tävla i Elin och Siskas superfantastiska Wonderland records-tävling. Här kommer Henriks svar på våra intellektuella frågor:

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
När jag var 10 år var Åshöjdens BK otroligt bra, så med förutsättningarna att jag var 10 år och gillade fotboll så är det den bästa bokupplevelsen.

2. Vilken är den bästa skivan du vet?
Mesh - The Point at Which It Falls Apart. En av de få skivorna jag praktiskt taget lyssnat sönder. Har fått köpa ett andra exemplar.

3. Vilken är den bästa filmen du vet?
Om jag bara får välja en så blir det Les Miserables eller This is England. Har en förkärlek till brittisk film i allmänhet och har svårt för amerikanska överproduktioner.

4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Liftaren's guide till galaxen. Jag kom bara ca 25 sidor innan någon utomjording låg och filosoferade framför en bulldozer, då la jag ner.

5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?
"80 romaner för dig som har bråttom", jag är oerhört rastlös.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh! Vilken klockren "Om du var en bok...", önskar att jag kommit på den själv när jag fick samma frågor för ett tag sen. Heja Henrik!