tisdag 12 januari 2010

Musik att längta till

I år ska vi inte bara läsa sjukt mycket böcker, vi ska även lyssna en hel massa på bra musik. Eftersom vi har sån superkoll på fräck och häftig musik tänkte vi dela med oss av höjdpunkterna under våren.

27/1 Nitzer Ebb på Synthklubben
Det finns absolut ingen anledning till att gå och se Depeche Mode i Scandinavium nu när förbandet Nitzer Ebb har en alldeles egen fulllängdsspelning dagen efter. En kväll med det finfina synthbandet bjuder på oldschool-EBM när det är som allra bäst. Tufft, enkelt och genialiskt. Det blir svett, muskler, och välfriserade män. Bara fina grejer.


30/1 Local Natives på Woody West
Jag hatar mig själv för att jag är så skitlångsam och inte köpte biljett till denna spelningen i tid. Detta kommer jag att gräma sig över resten av 2010. Jag är så sur att jag inte tänker skriva mer och istället får ni lyssna på Sun hands som är min favvislåt.


13/2 Grand Archives på Woody West
Allt talar för att detta blir en fantastisk kväll: Mat Brooke från Band of Horses, karlar med skägg i ansiktet, tjusig stämsång och vackra melodier. Grand Archives är rätt glada och gör fina folkrockscountrypoppiga låtar. Det är stundtals helt fantastiskt och Silver among the gold var kanske den låten jag lyssnade flest gånger på under hösten 2009. Och nu i Göteborg! Hurra!


20/1 XX på Pustervik
Jag gillar konserter med band som bara släppt en skiva! Då har man möjlighet att kunna alla låtar utan attt behöva lyssna in sig i hundra år. När den enda skivan dessutom är idiotbra så är det ju inte jobbigt alls.







11/6-12/6 Punk illegal i Munkedal
Punk illegal är något så fint som en punkfestival i världens gulligaste lilla småstad, Munkedal. För att göra allt ännu gulligare går alla pengar till gömda flyktingar och From ashes rise och än massa andra hippa band spelar. JÄTTEGULLIGT!!! Ta på dig din nitväst och åk dit!

1 kommentar:

michael sa...

Är det nu jag ska vara tyst om att jag har biljett till Local Natives?

Är för övrigt rätt sugen på Grand Archives, men vi får se. Många andra spelningar runt där