fredag 22 januari 2010

Vårens bokhändelser: PocketBlogg

PocketBlogg är, håll i er nu, en bokblogg om pocketböcker! Helt perfekt för oss som gillar att släpa runt på massor av lätta böcker istället för massor av tunga böcker. PocketBlogg hjälper dig att sortera i pocketdjungeln. Även andra har förstått detta, de fick pris för årets bästa bokblogg 2009. Borde dom ju få fler år, speciellt eftersom dom tar det som sitt ansvar att tipsa om vilka böcker man kan se framemot i vår. Glöm nu inte

Maria: Jag ser mest fram mot Guido Knopps bok Krigsfångarna. Knopp brukar leverera kvalitet och krigsfångarnas öden under och efter andra världskriget har varit ett bortglömt ämne. Ser verkligen fram emot att läsa den.


Jimmy: Nick Caves Buddy Monroes död som släpps 12/2 på Månpocket ser jag fram emot.





Cecilia: Jag ser fram emot Frostnätter av Arnaldur Indridason som släpps på storpocket någon gång under våren.




Suzanne: Babbeldrottningen i New York av Meg Cabot. Det skall bli kul och läsa en bok av Meg Cabot som har skrivit böckerna En prinsessas dagbok ;)




Bea: Drottningen vänder blad av Alan Bennett som kommer ut i pocket i maj i år är vad jag längtar efter. Böcker som handlar om läsning och böckers inverkan på någons liv ligger mig varmt om hjärtat och denna bok om en läspassionerad drottning verkar riktigt mysig.

Karin K: Ursäkta, men din själv dog just av Danny Wattin. Var på hans föreläsning på Bokmässan i höstas och vill gärna läsa boken. Verkar knasigt skruvad.




Eva: Det amerikanska löftet-Barack Obamas väg till Vita Huset av Martin Gelin. Jag läste och recenserade ju Obamas bok Min far hade en dröm, så det kunde vara kul att följa upp den.

Inga kommentarer: