fredag 22 januari 2010

Träffa Köpstopps-Anki!

Ann-Christin Gramming tog beslutet om att under ett helt år undvika alla onödiga inköp, hon införde ett köpstopp. Det bloggade hon om på Köpstoppsbloggen (där hon fortfarande bloggar) och skrev en bok om Köp inte den här boken. På måndag kommer hon till Högsbo biblitoek klockan 19 och pratar om sina erfarenheter. Här har hon svrat på våra smarta frågor:

1. Vilken är den bästa bok du har läst?
Donna Tartts Den hemliga historien är bra
2. Vilken är den bästa skivan du vet?
Jakob Hellmans Och stora havet Annars gillar jag verkligen Spotify där jag kan lyssna på ny musik!
3. Vilken är den bästa filmen du vet?
Jag tröttnar aldrig på Bladerunner
4. Vilken är din värsta läsupplevelse?
Kommer inte ihåg någon på rak arm, men jag gillade inte Pappa Pralin av Anna Jörgensdotter som jag försökte att ta mig igenom förra året. Annars ger jag sällan upp på böcker.
5. Om du var en bok, vilken bok skulle du då vara?
Henry David Thoreau, en klassiker som har något att säga även i vår tid

Förrutom Anki så pratar även Calle Högberg om Föreningen Freecycle Göteborg. Den kan man läsa mer om här. Välkommen!

1 kommentar:

snowflake sa...

Yay för Blade runner!